fredag 13 januari 2012

Val...

Livet består av ständiga val... "Ska jag ta limpa eller frallor? Ska jag ta sol eller skidsemester? Vad ska jag ha på mig på festen?"

Det är val som man oftast gör utan att tänka på det, sen finns det de valen som gnager i en & som får en att må dåligt.
Hur man än vrider & vänder så har man kört fast & kommer inte fram till något vettigt beslut.

Det är då det är så skönt med en vän som kan hjälpa en, kanske inte kan lösa världens problem men iaf prata & hålla om en om man behöver... Någon som kan få en att se saker ur en annan synvinkel. 
Vissa vet man hur långt man kan pusha för att få den att prata, medans andra kan man mest trösta genom att finnas bredvid. 
Det gör så ont i mig när min vänner mår dåligt! 

Vi, tillsammans, tar ett stoooort kliv framåt nu & lämnar allt det dålig bakom oss & börjar om på nytt!


För att citera Pumba; "Vi lämnar det bakomflutna före oss".  =)




Dagens tacksamhet - En varm famn som torkar tårarna när jag är ledsen...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar