lördag 10 december 2011

Gammal kärlek rostar aldrig...

...men den kan bli väldigt dammig under en längre tid...
Sen är det något som gör att lite damm åker av, sen börjar det som en gång fanns krypa fram igen.
Svårt att tävla mot något sådant...

Fröken K & jag diskuterade om vilka som är nr 1 i livet & i ett förhållande. 
Med lite perspektiv på saker & ting så inser jag att jag nog hela tiden har levt i skuggan av detta, mer eller mindre. 
Hon undrar varför jag ständigt söker svar på saker som troligen kommer såra mig ännu mer... Ja, varför? Troligen vill jag ha svar på vad som blivit fel, ända ner i molekyl form, för att jag har någon fånig idé om att det hjälper mig att gå vidare. Varför i hela friden då? Troligen så blir jag bara ännu mer sårad... 
Hennes svar var snarare att jag inte tycker att jag duger. 
Visst, hon har en poäng där... "Om jag gör så här då, räcker det då? Kan jag bli lite mer älskad då?"
Snacka om att sträva efter det omöjliga!  =) 


Givetvis ska det finnas tjej/killkompisar, men de ska vara endast kompisar även om de är gamla ex.
Givetvis likadant för mig, jag ger inte upp mina killkompisar för en kille! =)
Kompisar, vare sig de är killar eller tjejer, så är det de som har hjälpt mig när det har varit jobbigt.
Jag vill vara den enda för någon, men inte allt...
Finns ett stort behov av närhet & kärlek, men behöver även mycket egen tid till det jag brinner för...


Fick igår en fråga om vad jag önskar mig av tomten... Gjorde som pappa & svarade "Fred på jorden eller en Porsche".  =)
Som svar fick jag att det inte är konstigt att så få har sett tomten med sådana önskningar. =)
Men jag får nog den bästa julen på många sätt, jag får fira den med pappa!
Utöver det, så önskar jag bara att jag för en stund fick krypa in i en varm famn & få en stor kram...
Men, det tror jag att min far kan hjälpa mig med...  
Och bättre än så kan det väl aldrig bli? =)




Dagens tacksamhet -  Till Anna som hjälper mig med hundarna när jag jobbar & till Ulrika som ställer upp när det är bus på gång & som jag givetvis kan bolla allt med. =)
Kram på er!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar